صبح فردا

صبح فردا

دوستی داشتم که بهتر است بگویم برادری داشتم بنام شهید مهدی (بهروز) فلاحت پور که سالیان سال در جبهه های حق علیه باطل به جنگ و مبارزه با بعثیان کافر مشغول بود و چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت و هر بار با جراحات سنگین به پشت جبهه و بیمارستان بر می گشت بالاخره با چندین بار مجروحیت و شیمیایی شدن در 8 سال دفاع مقدس شهید نشد تا اینکه در اردیبهشت ماه سال 1371 به لبنان رفت تا درباره شهید سیدعباس موسوی و مبارزان لبنانی برنامه بسازد و از طرف موسسه فرهنگی روایت فتح به همراه چندتن از همکاران و دوستانش به جنوب لبنان رفت که در 31 اردیبهشت ماه سال 1371 در حین فیلمبرداری در دره بقاع لبنان ناگهان هواپیماهای رژیم صهیونیستی اسرائیل دره بقاع را بمباران کردند که ایشان هم در همان مکان به شهادت رسید و به آرزویش که وصل به حضرت دوست بود نائل آمد. از ایشان فقط یک قطعه کوچک از مچ پایش به وطن بازگشت ، لذا این وبلاگ را بیاد او و بنام او درست کردم تا هر از گاهی یادی از او و خاطرات شیرین با او بودن بنمایم. روحش شاد و یادش گرامی

آخرین نظرات

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

۲۹شهریور
خبرنامه دانشجویان ایران: سعید عبدولی، قهرمان کشتی جهان مدال خود را به همه شهدای شهرستان اندیمشک و به خصوص شهید مجتبی بابایی زاده تقدیم کرد.
 
مراسم باشکوه استقبال از سعید عبدولی جمعه شب برگزار شد و مردم ورزش‌دوست و قدر شناس اندیمشکی با استقبالی بی نظیر این دلاور با غیرت کشتی ایران را تا منزلش در کوی بهارستان اندیمشک همراهی کردند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان نیز همراه بود سعید عبد ولی به همراه استقبال کنندگان، با حضور در منزل شهید مجتبی بابایی زاده، امتیاز و مدال قهرمانی خود را به پدر این شهید اهدا کرد.

وی در این دیدار، شهدا و خانواده های آنان را دارای ارزشی بسیار والا و جایگاه آنان را قابل ستایش دانست.

نعمت مریدی رییس اداره تربیت بدنی شهرستان اندیمشک در حاشیه این مراسم گفت: روح پهلوانی و علاقه مندی به ارزش های دینی و اسلامی در میان ورزشکاران ما همواره زنده است و حرکت سعید عبد ولی نیز در راستای همین کار انجام شده است.

گفتنی است شهید پاسدار مجتبی بابایی زاده جوان اندیمشکی بود که هفته گذشته در درگیری با گروهگ تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 

http://nasimonline.ir/Images/News/Larg_Pic/27-6-1390/IMAGE634519412637376904.jpg

 

 

 
سعید عبدولی فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم گفته بود: برای کسب مدال طلای رقابتهای جهانی ترکیه ماهها تلاش کردم و خوشحالم که توانستم با شکست تمامی حریفان قدرتمندم در این مسابقات که سطح فنی بالایی داشت توانایی ها خودم را نشان دهم.

وی ادامه داد: این مدال را به تمام شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهید مجتبی بابایی زاده  از اهالی شهرستان اندیمشک که در حمله های گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیده است تقدیم می کنم.

عبدولی با بیان اینکه پس از دیدار نیمه نهایی کف دستم شکست تصریح کرد: هدفم مدال المپیک لندن است و برای رسیدن به این هدف سخت، شبانه روزی و با برنامه تمرین می کنم و امیدوارم محمد بنا به من برای حضور در این مسابقات اعتماد کند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان وزرات ورزش و جوانان شرایطی فراهم شود تا ورزشکاران رشته های مدال آور بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم با خیال آسوده تری به تمرینات پرداخته و آینده خود و خانواده مان تامین باشد.

شاهرخ بزرگی
۲۳شهریور
رأی و بیعت؛
«پس از جلسه مرا صدا کردند و رفتم نزد آقا. آقا پرسیدند: چه شده آقای جعفریان؟ گفتم: حضرت آقا، ما سال‌های پیش شعرهایی که حتی در روزنامه‌ها نتوانستیم منتشر کنیم، اینجا توانستیم بخوانیم. آقا فرمودند: همین طور است و من گفتم: ... شعرها را گزینش کردند. این خوب نیست. ما که شهره به شاعر انقلابیم و به قول مرتضی سرهنگی در سیراب شیردان نظام بزرگ شدیم، اگر صلاح ندانیم که می‌داند؟»
محمدحسین جعفریان، ‌از شاعران امروز خراسان است؛از نسلی که جنگ را تجربه کرده است. او پس از جنگ و در سال‌ها همکاری با «روایت فتح»، مستندهای بسیاری نیز از مناطق بحرانی جهان ساخته و در عین اینکه دستی بر آتش روزنامه نگاری دارد، مدتی نیز رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان بوده است.

به گزارش «تابناک»، وی همچنین در بیش از دو دهه‌ای که محفل ماه رمضان شاعران نزد رهبر انقلاب برگزار شده، از چهره‌های ثابت این نشست‌ها بوده و بارها در محفل مذکور، شعرخوانی داشته و تقریبا هر بار شعرش به طور ویژه‌ای مورد تشویق رهبر انقلاب قرار گرفته است، چندان که سال پیش،‌ پس از خواندن شعر «عاشقانه‌های یک کلمن» رهبر انقلاب فرمودند: «بدهید این شعر را خوشنویسی کنند و در بنیاد شهدا و ایثارگران آویزان کنند»؛ شعری که جعفریان بر این باور است، اگر پیشتر، مسئولان جلسه را از آن آگاه می‌کرد، مانع خواندن آن می‌شدند!

بنابر این گزارش، امسال اما شنیدیم که جعفریان به چهره‌ای معترض در این جلسه تبدیل شده و گفته است که مسئولان پیش از جلسه، با انتخاب اشعار، آنها را پاستوریزه می‌کنند. سایت‌های گوناگون نیز اخبار ضد و نقیضی از این ماجرا منتشر کردند.

جعفریان اما از ماجرا این گونه روایت می کند که شعری داشته که مسئولان جلسه و حوزه هنری، تنها دو بیت آن را که به جریان انحرافی باز می‌گشت، شنیده بودند و بدون شنیدن مابقی آن گفتند صلاح نیست این شعر خوانده شود و...

وی اینگونه ادامه می دهد که؛ «پس از جلسه مرا صدا کردند و رفتم نزد آقا. آقا پرسیدند: چه شده آقای جعفریان؟ گفتم: حضرت آقا، ما سال‌های پیش شعرهایی که حتی در روزنامه‌ها نتوانستیم منتشر کنیم، اینجا توانستیم بخوانیم. آقا فرمودند: همین طور است و من گفتم: خب امسال دوستان جای شما تصمیم گرفتند، چه چیز صلاح است و چه چیز نه. شعرها را گزینش کردند. این خوب نیست. ما که شهره به شاعر انقلابیم و به قول مرتضی سرهنگی در سیراب شیردان نظام بزرگ شدیم، اگر صلاح ندانیم که می‌داند؟»

جعفریان می‌گوید: «اینجا آقا مرا در آغوش گرفتند و سرم را بوسیدند که هم خودم و هم اطرافیان به شدت متأثر شدیم. آقا دست بر سر و شانه‌هایم کشیدند و گفتند: شما صبور باش آقای جعفریان. من در جریان انتخاب و شکل برگزاری جلسه نبودم. چند بار گفتند: صبور باش.»

به هر تقدیر، آن شعر را که امروز در روزنامه خراسان نیز منتشر شده، محمد حسین جعفریان در اختیار «تابناک»، قرار داد؛ شعری که جز عشق به انقلاب و آرمان های امام، نکته‌ای نداشت.

بر این اساس، برای رفع این سوءتفاهم و مهمتر از آن، رسیدن این شعر پرشور و شعور، آن را برای نخستین بار منتشر می‌کنیم:

رأی و بیعت

مدتی این مثنوی تأخیر شد
آهوی ما گرگ شد، خنزیر شد

شد رها سگ،‌ باز و بسته ماند سنگ
ای برادر باز هم جنگ است،‌ جنگ

سالکان بی خرد! بی‌پیرها!
ساحران! رمال‌ها! جن‌گیرها!

مکتب ایران چو دکان شماست
نفستان ولله ایران شماست

عشق ایران کاش در سر داشتید
کاش آن را نیز باور داشتید

وای از آن روزی که با بانگ جلی
سایه بردارد ز سرهاتان ولی

پس زند خاک از کدورت‌هایتان
صورتک‌ها را ز صورت‌هایتان

بانگ بردارد ز اعماق وجود
فاش گوید آنچه را بود و نبود

تشتتان چون از سر بام اوفتاد
کله‌هاتان چون که خالی شد ز باد

هان! گمان کردید ما وامانده‌ایم؟!
ما کنار دام بر جا مانده‌ایم

منتظر با تیغ‌ها و داس‌ها
پیشتر آیید ای خناس‌ها

هر طرف کردیم دامی را رها
پیشتر آیید ای بدکاره ها

تیغ کج آ‌ریم و گردانیم صاف
هر که ره گیرد به سوی انحراف

چون هلاهل مغز بادام شما
مانده فرزین گرچه در دام شما

ای دلیل داعیان دین ما
تاج سر، ای مرد، ای فرزین ما!

این سخن را بشنو از اهل تمیز
رأی و بیعت فرق‌ها دارد عزیز

نیک می‌دانیم از برهان و نقل
این که بیعت عشق باشد رأی عقل

گرچه عقل ما ملاک خوبی است
یادمان باشد که پایش چوبی است

عقل آخر هم بماند در نود
عشق اما ختم کار و هست صد

هر چه رمل آرید و سحر و جفر و راز
عشق اسطرلاب اسرار است باز

چون رجز خوانند مردان نود؟
چون؟ که جاری در رگان ماست صد؟

***
ماه سنگی سرد و بی مقدار بود
گرمی خورشید بر حسنش فزود

رو بگرداند چو خورشیدی ز  ماه
در محاق افتد قمر، گردد تباه

جملگی دانند، حتی خار و خس!
آبروی ماه از شمس است و بس
شاهرخ بزرگی
۰۱شهریور

رجا: شعر حاج منصور ارضی در شب بیست و یکم

به نام آب اسیر سرابمان کردند / چه شد که سر به دل انقلابمان کردند

عفاف فاطمیان را به سخره می گیرند/ چه هجمه ها که به اصل حجابمان کردند

هوای شهر شهیدان ز کیدشان ابریست / ز فتنه خون به دل آفتابمان کردند

نه شرم از شهدا و نه شرم از رهبر / هماره بعد خمینی عذابمان کردند

به کوچه های ولایت شراره افروزان / به شعله های جسارت کبابمان کردند

از آن دعای فرج که در آن ولایت نیست / به پیش حضرت آقا خرابمان کردند

به نام مکتب ایرانی آمده توحید / به انبیای عظام و کتابمان کردند

حرام خور که شدی حق کشی شود ساده / چه باطلند که ناحق حسابمان کردند

فرشتگان خدا چون غریبمان دیدند / چنان دعای سحر مستجابمان کردند

شاهرخ بزرگی
۰۱شهریور

با رونمایی از سوخوی جدید روسیه:

رقابت در ساخت هواپیماهای رادار گریز بالا گرفت

روسیه، نخستین جنگنده رادار گریز خود را که برای نمونه ارزانتر، اف-۲۲ آمریکا طراحی شده، به نمایش گذاشته است.

سوخوی تی-۵۰ که مشترک با هند ساخته شده، برای نخستین بار روز چهارشنبه در نمایشگاه هوایی ۲۰۱۱ ماکس در نزدیکی مسکو به پرواز درآمد و بدین ترتیب، روسیه و هند در کنار چین و آمریکا، چهار کشوری در جهان هستند که هواپیماهای رادار گریز را در اختیار خواهند داشت.

به گزارش «تابناک»، بر پایه خبری که «بی.بی.سی» منتشر کرده، این هواپیمای مافوق صوت با هدف برابری با تازه‌ترین مدل مشابه آمریکایی ساخته شده و قادر به انجام مانورهایی است که در هواپیماهای قدیمی‌تر ممکن نبود و روسیه قصد ساختن هزار فروند از این جت‌ها را در دهه‌های آینده دارد و انتظار می رود که هند تا دویست فروند از آنها را بخرد. با این حال، تولید کامل آن تا ۲۰۱۵ آغاز نخواهد شد.



«میخائیل پوگوسیان»، رئیس شرکت «یو اِی سی» روسیه که هواپیما را ساخته است، گفت: جت تی-۵۰ نه تنها ستون فقرات نیروی هوایی روسیه بلکه نیروی هوایی هند را تشکیل خواهد داد.

او گفت: انتظار می رود که نیروی هوایی روسیه تا دویست عدد از این هواپیماها را بخرد که جایگزین جنگنده اس یو-۲۷ خواهد شد.

بنا بر این گزارش، پرواز آزمایشی تی-۵۰ که نخست قرار بود در سال ۲۰۰۷ تولید شود، بارها به دلیل مشکلات فنی عقب افتاد. این جنگنده سرانجام در ماه ژانویه سال گذشته برای نخستین بار و پنهانی آزمایش شد. سوخوی تی-۵۰ که در هر هوایی قادر به عملیات است، توانایی پرش در باندی ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری و حمله همزمان به اهداف زمینی و هوایی را دارد.



سال گذشته، رسانه‌های روسیه گزارش دادند، تا ده میلیارد دلار، خرج طراحی و ساخت این جنگنده شده است؛ اما بهای هر فروند در نهایت صد میلیون دلار خواهد بود.

انتشار این خبر در حالی است که چین هم در آغاز سال 2011، اعلام کرد که این کشور، نخستین جنگنده رادار گریز (استیلت) خود را با موفقیت آزمایش کرده است. رئیس جمهور چین اتفاقا زمانی خبر موفقیت کشورش را در تولید این جنگنده های رادار گریز اعلام کرد که رابرت گیتس، وزیر دفاع وقت آمریکا در حال دیدار از چین بود.



رابرت گیتس، با اشاره به برنامه‌های دولت چین برای تولید نخستین جت‌های جنگنده رادار گریز، گفته بود: گویا چین در روند تولید این نوع جت‌ها، به مراتب بیش از پیش‌بینی نهادهای اطلاعاتی آمریکا، پیشرفت کرده است؛ پیشرفت‌های نظامی اخیر چین به اندازه‌ای است که می ‌تواند قابلیت‌های آمریکا را در منطقه اقیانوسیه با خطر روبه‌رو کند.

گفتنی است، بودجه نظامی چین در سال ۲۰۱۰ رسما ۷۸ میلیارد دلار اعلام شد، ولی بودجه نظامی آمریکا، بیش از هفتصد میلیارد دلار است که هنوز بالاترین بودجه نظامی در جهان به شمار می رود.

شاهرخ بزرگی